söndag 15 april 2012

2012-04-14, Wisecracker's, Southern Kitchen, Malmö

Igår körde Wisecracker’s show på Southern Kitchen i Malmö. Jag var konferencier eller MC som det heter på engelska. Jag tror sist jag körde på engelska var i Oktober i KPH.

Det var cirka 40 personer i den tajta och mysiga lokalen. Mycket svenskar, men en del studenter och expats från när och fjärran. Jag fick snabbt upp en härlig stämning genom publiksnack med några miljöingenjörer från Lund, ett amaerikanskt-Irländskt par, en misslyckad dubbeldejt samt en kille från Karlskrona. Jag var på hugget och improviserade mycket och fick valuta för det. Ett riktigt kul gig. Jag kommer gärna igen.

Först ut var Joe Eagan som gjorde bra ifrån sig och hade en rolig rutin om missar i amerikanska filmer. Sen Eric Siufert, amerikanen som bor i Helsinki sen några år tillbaka. Kul iakttagelser om skillnaderna mellan Texas och Finland. Därefter paus och sen Daniel-Ryan Spaulding som fick publiken att asgarva åt hur det är att semestra i Indien till inplantering av vargar från Norge och Finland till Sverige.

Inga kommentarer: