söndag 22 april 2012

2012-04-20, Dockan Comedy, En Nypa Salt, Malmö

I fredags körde Dockan Comedy en extrainsatt kväll då publiktrycket varit stort de senaste gångerna. Så även denna kväll med cirka 70-80 personer.

Debuterade som konferencier gjorde Fredrik Ivarsson och gjorde det med bravur och fick igång publiken med skämt som han oftast hittade ingångar i publiken. Först ut var Anders Löfberg som gjorde bra ifrån sig, men fick inte lika mycket betalt som han är van vid. Det var lite reserverat på sina håll i publiken. Simon Svensson som avslutade första akten skruvade upp nivån ytterligare några hack och jag skrattade mycket åt hans barnskämt. En av kvällens publikfavoriter såklart.

Jag körde en sjua i andra och fick inte superhugg på ekonomi-introt. Blev lite konfunderad och kastade om i huvet och körde tre oplanerade skämt om danskar. Fick ny energi där, men inte helt nöjd. Jag testade två nya skämt och fick publikkommentar på ett och sen började jag snack med ett gäng som var från Milano, eller mer Trelleborg. Här kom de höga skratten. Jag behöver ta in publiken mer. Kvällen avslutades mycket bra av Johannes Finnlagusson. Skrattätt och mycket nytt som vanligt.

Redan nu på fredag 27 april blir det ny show. Välkomna då!

Inga kommentarer: