söndag 23 september 2007

2007-09-20, Lund Comedy Klubb (LUCK), premiären

Äntligen är premiärkvällen avverkad för LUCK på Mejeriet i Lund. Vi hade möblerat med småbord tätt intill scenen och tänt värmeljus för att skapa en mysig intim känsla. Och det blev det. Jag hade inte i mina vildaste fantasier hoppats på att de skulle bli nästintill fullsatt. Det var cirka 80 personer i publiken (komiker och personal inräknat) och utgjordes främst av personer 25-35 årsåldern från Lund. Det var dock bara ett fåtal som sett stand-up innan och publiken var lite lyssnande till en början, men ju längre kvällen led desto varmare i kläderna blev de. När kvällen var slut verkade de ha haft riktigt roligt och jag hoppas att de kommer åter den 17 oktober.

Jag var konferencier och följande sju komiker äntrade scenen i nämnd ordning, Rikard Malm, Anna Swane, Ulrika Bååth, Kristoffer Svensson, Björn Johansson, Pär Söderström och Teresa Tönisberg.

Massmedia bevakade kvällen i form av Steve (student-TV), som var där och gjorde ett reportage, tidningen City skrev om Teresa och Sydsvenskan gjorde en artikel om klubbkvällen med bild på Anna och intervju med mig.
Summa summarum var det en väldigt lyckad premiärkväll. Tack till alla som hjälpte till! Extra tack till Matti på Mejeriet.

Inga kommentarer: