söndag 23 september 2007

2007-09-22, Nordea, Kalmar

Igår var jag på tillfälligt besök i hemstaden Kalmar. Jag skulle uppträda på Nordeas personalfest. De olika kontoren i Småland hade under dagen haft en innebandyturnering och avslutade med en fest på banken. Jag var överraskningen efter buffén. Det visade vara sig ett glatt gäng på ca 50 personer i blandade åldrar. Givetvis var det mycket smålänningar och ekonomer.

Inledningsvis körde jag lite snack om innebandy och om de olika kontoren, såsom Kalmar, Jönköping, Hestra, Anderstorp, Gnosjö med flera. Jag kände direkt att jag fick bra hugg och publiken ville verkligen ha en dialog med mig. Chefen visade att han kunde bjuda på sig själv och han drog en vits som var rolig. När jag gick av scenen efter 35 minuter verkade publiken riktigt nöjda. Känslan efteråt var mycket som efter giget i Tullstorp – vad det är gott att leva! Jag lärde mig ett och annat under kvällen: att det visst finns singlar i Jönköping och ekonomer också, att maxuttaget i en bankomat är 20 000 kr på Nordea.

Efteråt blev jag bjuden på buffén – gott! Tack Kent för ett trevligt bemötande. Jag får väl överväga att byta bank nu;)

Inga kommentarer: