söndag 18 maj 2008

2008-05-14, LUCK 2:6

I onsdags var det säsongsavslutning på LUCK. Det var nästan fullsatt, vilket var extra kul när vi konkurrerade med svensk kvartsfinal i ishockey-VM, samt den senaste tidens sommarväder.

På scen denna kväll hade vi hela sju komiker, men det kunde ha varit fler om en inte hade lämnat återbud pga piercad tunga. Jag var kvällens konferencier och inledde med att snacka med ett gäng studenter där någon var medicinare och en jurist från Lidingö. Jag improviserade fritt och fick in en hel del poänger som satt där det skulle. Med facit i hand hade jag dock kunnat påa första komiker lite tidigare, då jag mot slutet tappade lite tempo. Jag fick köra min bokhyllerutin och sen var det åter hög stämning i lokalen. I andra akten testade jag ett nytt skämt som funkade helt ok.

Det var en väldigt lång kväll, vilket berodde dels på att vi kom igång lite sent, samt att en del komiker drog över sin tilldelade tid. Hur eller hur som man säger i Kalmar så verkade publiken mycket nöjd. Flera var framme och tackade efter showen och sa att de haft jättekul. Martin Svensson avslutade LUCK:S andra säsong och han var verkligen i sitt esse. Han återkopplade till vad andra komiker sagt och hade bra kontakt med publiken. Sen blir man ju som klubbvärd fantastisk glad när Martin mitt i sin act och med extra mycket energi börjar marknadsföra LUCK och säga att alla borde komma hit och se stå-upp.

Kvällens utropstecken var annars norrmannen Jörund Larsen, som stod för en stark insats med roliga skämt och bra tajming och allt på kort tid. Övriga på scen denna kväll var Ulle Bååth, Ludvig Samuelsson, Khalid Geire, Pär Söderström och Joe Eagan.

Nu tar LUCK ett välförtjänt sommarlov och vi återkommer i höst!

Inga kommentarer: