söndag 11 maj 2008

2008-05-07, HECK, Helsingborg

I onsdags var jag i Helsingborg för att uppträda på HECK i Vinylbaren på The Tivoli. Min vana trogen körde jag fel och fick åka via Lund, men som det inte var nog så bommade jag någon rondell på vägen hem och fick njuta av orter som Rydebäck by night. Ja, ja… och nu har bensinpriset passerat 13 kronors gränsen.

Det var mycket folk i lokalen och de som kom sent fick stå i dörröppningen. Stället hade flera röda skinnsoffor vända mot varandra och det kändes lite ”Peach Pit” i TV-serien Beverly Hills. Jag såg dock ingen Brandon, men någon i publiken kan mycket väl ha liknat Donna.

Jason Nichols öppnade kvällen som konferencier. Därefter följde flera nya rookies som jag inte sett förut, där de flesta är med och driver HECK. I andra halvlek öppnade Maggie Nilsson och publiken verkligen älskade henne. Rutinen om katter och adoptivbarn var väldigt rolig. Sen dags för smålänningen och ekonomen och ni vet ju alla vem…

Det var bara att köra på och hålla igång energin i lokalen. Jag körde cirka tio minuter och fick bra respons på min inledning. Det var ett gäng som pluggade ekonomi som jag fick till en hel del roligt snack med, så även med en kille längst fram som behövde tips på hur man raggar tjejer. Jag blev lite ställd då flera inte visste vad biscotti var, fast där vågade jag vara tyst och låtsades att jag trodde att de inte fått dyra Kaffe Latte kaféer i stan och kom ändå ut snyggt med poängen. Det här var ett av säsongens roligaste gig.

Kvällen avslutades proffsigt av Martin Krantz. HECK kommer jag gärna till fler gånger!

1 kommentar:

cmj sa...

http://cmj.blogg.se/1211212294_olof_slpper_ut_last_p.html#comment

Har gjort ett litet filmklipp, jag söker kritik.

Tycker du det är roligt?