fredag 25 april 2008

2008-04-24, Klubb Prickprick, Lund

Igår var jag och uppträdde hos konkurrentklubben Prickprick i Lund. AF-borgen är en stor lokal och det var mycket folk, säkert över 200 personer. Erik Börén som driver klubben var konferencier och värmde upp publiken förtjänstfullt (att inte Microsoft Word föreslår att detta ord verkar lite gammalmodigt är förvånansvärt).

Annelie Ahlgren var första komiker ut, sen var det min tur. Jag kände mig lite seg, då det blev sent på onsdagen, även om det bara vara kolsyrat vatten i glasen. Smålänning och ekonom inledningen gick verkligen hem. Ett gäng från Kalmar skrek till och ville vara med i showen. Nu visade det sig att det var från Lindsdal och Påryd, men vad fasen man kan inte få allt. Inte mycket ekonomer i publiken, det är ju annars en bra ingång för att improvisera. Jag körde flera skämt om studentliv, något var nyskrivet och det satt där de skulle. Ett stabilt gig, men jag ångrar lite att jag inte körde mer publiksnack. Det fanns helt klart mer att ta av. Övriga komiker denna kväll var Ludvig Samuelsson, Linn Kristen Edlund, Fritte Fritzon, Cecilia von Strokirch, Christoffer Linell och Kristoffer Apelquist.

Inga kommentarer: