söndag 20 april 2008

2008-04-16, Rising star Comedy, Stockholm

Rising star är en ny klubb i Stockholm som körde sin andra omgång i onsdags. Det verkade som publiken ännu inte har fått upp ögonen för klubben, då det bara var cirka 10 personer i publiken exklusive komiker. Det var nog fler komiker än publik och de satt långt från scenen. Svårt läge och tråkigt för arrangören. Jag vet själv med LUCK hur gärna man vill att det ska komma mycket folk. Yvonne Johnsson var en av kvällens komiker och extra kul att snacka lite med en redig kalmarit.

En fem-minutare var planerad då jag skulle vidare till Syster o Bror direkt efter. Jag hade tänkt testa lite nytt material, men anade att detta kanske inte vore rätt tillfälle och kom på andra tankar. Inledningsvis körde jag ett snålskämt som tyvärr inte riktigt satte mig på kartan.

Sen körde jag lite publiksnack, men det kändes lite tjatigt med de få som var där. Jag tyckte att en kvinna var väldig lik Lilli och Sussie, eller bara den ena. Hon var förmodligen döv, då det efter ett tag gick upp för mig att hon tecknat just det. Aj, aj. Det blev en del skratt och någon applåd, men responsen blir ju inte den samma som när en lokal är fylld till bristningsgränsen. Dock en nyttig erfarenhet.

Efter att jag gått av scenen var jag tvungen att dra vidare till nästa ställe och hann tyvärr ej se de andra komikerna.

Inga kommentarer: