torsdag 3 april 2008

2008-03-29, Örtofta Danisco Sugar, Helsingborg

I lördags uppträdde jag på Örtofta Danisco Sugars personalfest på Dunkers bar & matsalar i Helsingborg. Cirka 160 personer i publiken och man hade fått ta med sig respektive.

Jag var på plats redan kl 19.15 och planerad show time var kl 20.30. Jag körde dock fel och funderade på att ställa mig på en parkering där det kostade 20 kr per timme. Sånt svider för en smålänning;). Till slut hittade jag rätt. Inledningsvis väntade jag backstage i en bar med dansbandet Lindaus som spelade under kvällen. Vi blev bjudna på mat och pratade en hel del, trevligt.

Vid 21.00 gick jag på och inledde med 10-12 minuter skämt om Örtofta och dess personal. Specialmaterialet funkade kanon och helt klart bäst, vilket känns extra kul då jag lagt ned extra krut på just det. Aspartam fick sig en känga till publikens jubel. Personalchefen visade sig vara en glad prick och bjöd på sig likaså de som bodde på Krångeltoftavägen. Ett under att bara komma iväg om man bor där;). Många ville vara med i showen och det blev flera roliga dialoger. Nu ska jag börja ha socker på flingorna…

Tack Gunnar för trevligt bemötande och god mat!

Inga kommentarer: