fredag 25 april 2008

2008-04-23, LUCK 2:5

I onsdags var det comedy-kväll på LUCK och med 80 personer i publiken var det så gott som fullsatt. Det känns verkligen skönt att det extra krut vi lagt ned på marknadsföring gett resultat. Vem har sagt att det ska vara lätt att driva klubb? Detta var nog tveklöst den bästa kvällen för säsongen.

Jag var konferencier och kände direkt att jag fick mycket bra respons. Det bästa flow jag haft på Mejeriet. Jag körde publiksnack i cirka 10 minuter innan jag släppte på första komiker, Fredrik Brunes. Ett stort gäng från Malmö Nation fick sig en och annan passning, men tog det bra och skrattade gott. Kul! Roligaste händelsen var nog när en kille inte svarade på en fråga och jag sa är du stöv. Jag ville få fram döv eller stum och så blev det varken hackat eller malet. Jag gav även singelkillarna några raggningstips. Därtill lite snack med några som jobbade på Sony Ericsson.

Cecilia von Strokirch och Teresa Tönsiberg körde även i första halvlek. Jag skojade med Malmö Nation att den förra måste vara deras favorit tack vare sitt adliga ursprung. Bådas lite bitter-singel stil gick verkligen hem hos publiken.

I andra halvlek öppnade Anna Swane, som fick in många bra poänger om Malmö. Därefter följde Annelie Ahlgren som körde många klockrena imitationer. Sen dags för Kadir Meral som gick ut starkt och avslutade den femte kvällen på Lund Comedy Klubb.

Säsongsavslutningen på LUCK är den 14 maj och då kommer bland annat Martins Svensson, Sveriges roligaste sjuksköterska.

Inga kommentarer: