söndag 20 april 2008

2008-04-16, Syster o Bror, Stockholm

När jag öppnade dörren till restaurangen möttes jag av ett sorl av röster. Mycket folk, det var kanske 150-200 gäster. Publiken sitter nära och det är en härlig intim stämning i lokalen.

Daniel Karlsson var kvällens konferencier och värmde upp publiken på ett proffsigt sätt. Efter följde Jesper M Sjöberg, som jag träffat åtskilliga gånger på stå-upp scenerna runtom i landet. Han var väldigt säker på scen och fick med sig publiken direkt. Sen Håkan Jäder som testade nytt. En rutin om indianer skrattade jag mycket åt. Thomas Oredsson avslutade första halvlek på ett suveränt sätt.

Jag körde ca tio minuter i andra halvlek. Smålänning & ekonom gick hem direkt. Känslan var nästan samma som i tisdags på Komikaze. Enda skillnaden var att jag körde inte så mycket publiksnack. Det blev revansch direkt på giget innan. Lennie Normann avslutade kvällen på ett magnifikt sätt. Syster o Bror kokade. En väldigt rolig kväll var över.

Inga kommentarer: