lördag 24 maj 2008

2008-05-21, Oslipat, Malmö

I onsdags var jag och uppträdde på Oslipat på Jeriko i Malmö. Det var nästan fullsatt trots Champions League final och fint sommarväder. Innan var jag lite orolig för den stora scenen. Jag gillar helst att ha publiken nära mig. En oro som visade sig obefogad. Jag fick genast hugg på min inledning.

Precis när jag sagt att jag kom från Kalmar hördes ett enormt jubel från ena läktaren. Kalmarfolk trodde jag, men det visade sig mest vara Kalmar-wannabees. De var från Löttorp och Smedby. Fast någon sa Stensö och det är ju verkligen Kalmar och det är ju faktiskt mina hoods. Nåja de var verkligen på och det blev en del roliga dialoger, men med risk för att bli lite internt. Flera komiker kopplade tillbaka till detta och sa att det var från Kalmar eller att det absolut inte hade något och eller ville ha något att göra med Kalmar. Tänk att lilla Kalmar kan vara så kul. I Kalmar heter det "kuss", men i Malmö heter det "kurrrrs". I övrigt blev det inte så mycket nytt från min sida, men mycket skämt som jag vinklat mot studenter. Ett av årets bästa och roligaste klubbgig. Oslipat kommer jag gärna tillbaka till.

Det var en väldigt bra kväll med starka insatser från samtliga komiker. Övriga på scen var Fritte Fritzon, Marcus Johansson, Martin Svensson, Erik Börén, Ola Söderholm, Annika Lindhe och Kristoffer Svensson.

Inga kommentarer: