lördag 31 maj 2008

2008-05-29, Serviceförvaltningen, Mejeriet, Lund

I torsdags hade Serviceförvaltningens personal (ca 220 pers) vid Lunds kommun en teambuilding. En späckad kväll med tipspromenad, salsakurs, middag, teatermusikal och Stand-up Comedy med LUCK, dvs Pär Söderström och jag.

Vi skulle köra på stora scenen. Det var ju ett måste med så mycket folk, men vi kunde inte möblera med stolar i lokalen, då Salsan skulle dra igång efter oss. Stående publik är ju inte att föredra, men då trodde jag att alla skulle stå nedanför scenen. De enda som satt ned var 40 personer på en balkong som var 7-8 meter från scenen. Övriga stod längre ifrån ut med sidorna och på bryggor högt upp. Innan jag gick på sprang jag runt och tjatade på folk att de skulle komma ned. Även att jag försökte muta med öl kom bara två damer och ställde sig framför scenen. Lite högstadiediskokänsla. Jag inledde med att göra några tappra försök att få fram fler folk, med skralt resultat. Det var bara att gilla läget. Jag körde på med skämt om chefen och konkurrenter. Publiken skrattade gott. Många var på Stand-up comedy för första gången och jag fick jobba en hel del för att få igång dem. Varma blev de.

Jag hade klurat ut lite roliga skämt om stadsparken, Högevallsbadet, fastighetsskötsel och måltidsservice. Tyvärr visade det sig att det bara var måltidsservice som var på plats, eller som ville prata. Så kan det vara. En av damerna längst fram bjöd verkligen på sig kvällen igenom. Hennes träning vara att vibrera. ”Och mannen låg bredvid och skakade?” Publiksnacket var det som funkade bäst. Jag improviserade en hel del, men kunde gjort det än mer.

Efter mig körde Pär och gjorde enligt min mening sitt bästa gig för året. Han hade tajt material, bra leverans och rätt attityd. Publiken gillade verkligen Pär. Kul!

Efteråt blev det lite käk och mingel. Publiken verkade mycket nöjd och de ville att vi skulle vara med på Salsan. Fast där går ändå gränsen…

Tack P-O för vänligt bemötande och god mat!

Inga kommentarer: