torsdag 12 mars 2009

2009-03-11, HECK, The Tivoli, Helsingborg

Igår var jag i Helsingborg och uppträdde på The Tivoli. Det var en ny lokal som hade en stor rund scen. Annorlunda, men stilrent och mysigt. Jag avslutade första halvlek och körde cirka 12-14 minuter. Jag inledde med att snacka lite med publiken och fick med mig några ekonomer och en som dessutom var från Kalmar. Det händer inte var dag. Jag var lite elak och sa Björkenäs var minsann inte Kalmar. Jag fick in fler andra bra poänger och fick med mig publiken. Sen blev det mest rutiner. En look-a-like hittade jag åxå, men han verkade inte hålla med, vilket jag tyckte var kul. Ett par nya skämt testades och de funkade bra. Det flöt på bra och skämten kom tätare, även om jag slarvade några gånger i leverans. Inalles var det ett mycket lyckat och roligt gig.

Tyvärr hade jag dålig koll på komikerna som körde innan mig då jag var ute och repade in i det sista. Av de lilla jag såg... så avslutade Anders Johansson kvällen proffsigt. Därtill var Jonas Karlsson bra som konferencier och fick igång publiken.

Inga kommentarer: