torsdag 26 mars 2009

2009-03-25, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var det Dockan Comedy kväll som sig bör på en onsdag. Det var inte lika knökfullt som förra veckan, men väl cirkus 70 personer i publiken. Ni som inte kom gick miste om bland annat Zeid Andersson och Dominik Henzel som avslutade varsin halvlek mycket proffsigt.

Jag var konferencier och inledde med lite aktuella skämt om Let’s dance, Marie Bebådelsedagen, fotboll och handboll. Jag fick slita rejält. Aningen svårflörtat. Men det skulle bli bättre. I andra var det lite mer medgörligt. Jag fick in publiksnack som gick hem ordentligt; om en dokussåpakändis med stora läppar och om en kille i publiken som hade en hållning som en niondeklassare. Där satt den. Hedern var tillbaka.

Igår garvade jag enormt åt Thomas Andersson. Bland det bästa jag har sett honom göra, med tydlig scenpersonlighet och lådvis med korta små roliga kommentarer.

Övriga på scen denna kväll var: Martin Lettevall, Ludvig Samuelsson, Mattias Olsson och Mats Andersson.

Första April kör vi nästa gång…jag skojar inte;)

Inga kommentarer: