lördag 21 mars 2009

2009-03-19, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö

I torsdags var det Malmö Comedy Klubb kväll nere på La Couronne där Adde Malmberg var kvällens dragplåster. Fullsatt och skön stämning som det alltid är på MACK.

Jag körde 5-7 minuter i andra halvlek. Mest beprövat material, men även något relativt nytt smögs in i acten. Det funkade bra. Jag kände av någon halv-häcklare och kontrade reptilsnabbt två gånger och fick bra betalt, för att sen gå vidare. Ett OK gig även om jag gjort bättre. Jag körde på i snabbt tempo och var mest oroad för att jag skulle behöva gå av tidigare för att rösten inte skulle hålla. Den höll, men det var nätt och jämnt. Skönt! Det ska mycket till för att jag ska ställa in, men man vill samtidigt kunna göra sig själv rättvisa. Nu blir det att kurera sig inför lördagens gig.

Adde var säker som vanligt och Niklas Andersson, som jag inte sett innan, var görskoj. Övriga på scen denna kväll var Niklas Larsson, Mattias Olsson och Ulrika Bååth.

Inga kommentarer: