torsdag 1 april 2010

2010-04-01, Kävlinge Stand up, Kävlinge Värdshus, Kävlinge

Idag är det Skärtorsdag och dags för nya friska tag på stand-up scenen. Två hastiga avhopp gjorde att jag fick jaga komiker. Inte helt okomplicerat att får fram ersättare en dag som denna. Niklas Perslow, som jag hämtade upp i Lomma, kunde hoppa in och det tackar vi för.

Tanken var att vi skulle uppträtt i teatern, men eftersom det bara var bokat cirka 40 personer blev det i restaurangdelen. Ett genidrag signerat krögare ”Kippa”. Nu kom det säkert upp mot ett sextiotal, så en del fick stå. Publiken satt nära och det är så vi vill ha det. Lite kul att man gick på scenen från sidan genom två saloondörrar. Jag med min tydliga hjulbenthet såg ut som Zeb Macahan om jag hade haft skinnställ, mustasch och en whiskey i handen.

Jag var konferencier och kände att publiken var på hugget från första början. Ibland känns det direkt när man frågar hur läget är. Jag körde lite påskmaterial från tidningen och fick bra med skratt. Det blev mycket snack med publiken. De ville ha en dialog och jag fick något att jobba med. Favoritläge. Ett par från Åkarp som snart skulle föda, de mogna damerna som hade yngre män, Hässleholmaren och många fler bjöd till. Ett riktigt roligt gig!

Det blev en kanonbra kväll där komikerna skötte sig med den äran. Ibland ser det så lätt ut. Vi fick se Mats Andersson, Anders Löfberg, Nicklas Perslow, Biggan Lowén, Sven Nilsson, Mackan Andersson och Elin Nordén. Efteråt avtackades komikerna från scenen och fick mycket varma applåder.

Nästa kväll blir torsdag 6 maj. Boka bord!!!

Inga kommentarer: