torsdag 15 april 2010

2010-04-13, Garva Comedy Club, Harrys, Malmö

I tisdags var det dags för mitt andra framträdande den här säsongen på Garva på Harrys i Malmö. Bra med folk i publiken, säkert uppemot en 70-80 personer. Ett större gäng från MAS på avtackningsmiddag var på plats. Backstage började jag fundera på tänkbara ingångar till publiksnack om vården, medan Mattias Olsson drog igång kvällen. Jag märkte direkt att ljudet var väldigt burkigt och det ekande. Inte bra. Tyvärr var det inget som verkade gå att fixa, även om Mattias och Joe gjorde sitt bästa i denna fråga. Synd.

Jag hade äran att avsluta första akten och körde en tia. Inledningsvis blev det lite ekonomisnack och publiken var rejält på hugget. Dock var det svårt att höra sig själv på grund av ljudet. Men det var bara att köra på. Sen blev det publiksnack med lite yngre tjejer, några på dejt, desperata singeln och givetvis MAS. Det mesta satt klockrent. Jag skojade och sa att man vet att kostnaderna är rejält pressade i vården om de anställda avtackas genom att man går på gratis stand-up. Ett av årets bästa och roligaste klubbgig hittills.

Inga kommentarer: