fredag 23 april 2010

2010-04-22, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö

I går var det säsongens näst sista stå-upp kväll nere i källaren på La Couronne. Det var nästan fullsatt , varmt och härlig stämning precis som det ska vara.

Jag var kvällens konferencier och drog igång showen med aktuella skämt om kommande princessbrölopp och askmoln förstås. Publiken var på hugget direkt. Ett stort gäng från Posten ville ha en dialog och jag var inte sen att haka på. En del roliga improvisationer kom fram här. Jag tycker att jag fick igång publiken riktigt bra, främst genom publiksnacket.

Först ut på scen var Tina Andreasson från Växjö. Därefter Marcus Johansson som charmade publiken med sin svarta humor. Första akten avslutades av Tomas Högblom som körde på i ett rasande tempo där skämten duggade tätt. Skämtet om flingsalt är hur kul som helst. Paus.

Sen andra akten som inleddes av relativt nye Anders Löfberg från Åkarp eller Arlöv ska det vara. Täcktjuvs-rutinen skrattade jag mycket åt. Kvällen avslutades mycket bra av Aron Flam, som jag faktiskt aldrig sett förut. Återigen mycket svart humor. En dansk tjej skrattade hysteriskt åt hans skämt och ibland redan på upplägget. Det var svårt att inte kommentera det. Hon ryckte med resten av publiken. Henne skulle man ha med på alla gig sa Aron. Så sant. Nästa vecka är det säsongsavslutning och då kommer Lasse Karlsson och Anders Johansson.

Inga kommentarer: