fredag 8 oktober 2010

2010-10-07, MACK, La Couronne, Malmö

Igår var det höstpremiär på Malmö Comedy Klubb nere i källaren på La Couronne. Det var knökfullt och nästan 100 personer var där. Härligt med fullsatt och publiken sitter nära scen. Precis som jag vill ha det.

Jag var konferencier och drog igång med skämt om hösten och träning. Det blev hugg direkt. Sen höjde jag temperaturen ännu mer i den redan varma källaren med flera roliga publiksnack med ett gäng damer som jobbade på tvättfirma. Även två singlar blev indragna i showen. Efter cirka sju minuter var det riktigt bra stämning i lokalen och jag presenterade då kvällens första komiker Mattias Olsson, som följdes av Elin Nordén. Därefter Tomas Högblom som körde på som en kulspruta med sina skämt. Första akten avslutades mycket bra av Filippa Bark alias Sissela Benn. Sen var det paus.

Khalid Geire hade varit på annat uppdrag i Malmö och tittade ner på höstpremiären. Extra kul blev det att han tackade ja till att köra en ”sjua” i början av andra akten. Jesper Rönndahl sydde ihop kvällen proffsigt. Jag tror det var trettio helt ny minuter från i somras på Ribban. Vad får han allt ifrån? Imponerande.

Inga kommentarer: