fredag 22 oktober 2010

2010-10-21, MACK, La Couronne, Malmö

Det var fullsatt, varmt, svettigt och riktigt kanonroligt nere på La Couronne igår. Varför? Jo det varr stå-upp i MACKs regi.

Jag var kvällens konferencier och drog igång kvällen med lite tidningskämt om bland annat Ullared. Det blev en hel del publiksnack förstås. Folk från Australien, Enngland. Oxie, Lund och Simrishamn drogs med i showen. Jag fick upp en bra stämning i lokalen, dock kanske jag ställde någon fråga för mycket. På det hela taget en helt klart godkänd insats.

Första komiker ut var Mattias Olsson som fick bra respons och han hade roliga poänger om bland annat gruvarbetarna i Chile. Därefter Elin Nordén som verkligen gick hem hos publiken, vilket även Anders Celin, aktens avslutare, gjorde. Härligt bisarr humor som hela tiden är på gränsen. Det är intressant. Jag vill veta mer om Anders.

Först ut i andra var Måns Nilsson som hade en del skoj skämt om sin kropp. Sen dags för kvällens höjdpunkt, Al Pitcher från Nya Zealand. I am impressed! Han har en fantastisk förmåga att plocka upp allt som händer i publiken och väva in det i showen. En stackars engelsman blev ”baby” med hela publiken. Men ”baby” var med på det. Allt levererades med mycket kärlek. Här-och-nu index var säkert på 110%. Helt klart en av de bästa prestationer jag sett genom åren i källaren på La Couronne. Givetvis blev det extranummer och hade det inte varit för att det blev så enormt varmt hade Al kunnat hålla på ännu längre.

Inga kommentarer: