lördag 5 februari 2011

2010-02-04, Wisecracker's, Västgöta Nation, Lund

Efter en snabb bilfärd till Lund så var det dags för gig nummer två på Västgöta Nation. Samma gäng som på Southern Kitchen i Malmö. En fullsmockad källarlokal med publiken tajt in på. På grund av sittning innan så drar inte kvällen igång förrän kl 21.45, vilket är i senaste laget.

Jag är åter konferencier och presenterar komikerna. Publiken består av 97% utbytesstudenter från jorden alla hörn med ton vikt på Europa. Jag inleder med några kort skämt och får bra respons. Sen blir det en del publiksnack med en tysk, några australiensare och två ryska killar som kommit i likadana V-ringade tröjor. Just a coincidence? Publiken är på hugget inledningsvis, men lite väl snackigt på sina håll, men efter två komiker, så börjar de se lite sega ut. Komiker nummer tre och fyra får det riktigt svårt. Bitvis är det riktigt tyst i lokalen. Publiken blir nervös. Komikerna känner hur de tappar publiken och kommenterar det. Jobbig stämning. Jag går in och öser på med energi och roligt publiksnack och får upp stämningen i lokalen igen. Nästa komiker är Joe Eagan som gör ett bra jobb och charmar publiken. Dock är det ett påtagligt sorl i publiken och jag får vänta ut dem en stund tills ljudnivån lägger sig innan jag påar Steven Fletcher klockan 23.45. Han visar åter klass och det blir en snygg avslutning på kvällen.

Inga kommentarer: