torsdag 3 februari 2011

2011-02-02, Dockan comedy, En Nypa Salt, Malmö

Igår var det äntligen säsongspremiär på Dockan comedy. Två dagars annonsering i en gratistidning hade gjort susen. Det var fullbokat och säkert 70-80 personer i lokalen. Riktigt kul. Noterade att lite yngre publik hade hittat dit.

Jag konfade och drog igång med lite snack om handbolls-vm. Endast en kille hade varit där o sett Egypten-Bahrain. En riktig måste match. Flera andra komiker plockade in detta under showen. Lite svårflörtat till en början, som så ofta. I andra halvlek drog jag med ett riktigt bra publiksnack med en dam som satt längst fram som vi kan kalla Solveig. Jag improviserade och återkopplade. Jag hade kul och det syntes säkert. Nog om mig.

Det blev en bra start på kvällen med Henrik Mattisson. Första akten avslutades av säkre Johannes Finnlaugsson, som nog var publikens favorit i konkurrens med Ludde Samuelsson. Rutinerade räven Lars Magnusson rodde hem kvällen tjusigt.
Efteråt kom flera i publiken fram och tackade för en trevlig kväll. Sånt värmer.
Nästa vecka är det nya tag. Välkomna då!

Inga kommentarer: