lördag 5 februari 2011

2011-02-04, Wisecracker's, Southern Kitchen, Malmö

Igår var det en intensiv afton i comedyns tecken med två gig på raken. Det första utspelade sig på Wisecracker’s comedy club på Southern Kitchen i Malmö. After-work häng med öl, chicken wings och sen stand-up på engelska redan klockan 18.00. Ett upplägg som visade sig funka mycket bra.

Jag var kvällens konferencier och vi skulle dra igång cirka klockan 18.15. Lite missförstånd gjorde att jag blev påad när jag just knäppt byxorna på toaletten. Dock hann jag upp på scenen precis innan applåden hunnit dö ut. Något jag påtalade direkt och fick en del skratt. Det var cirka 70 personer i publiken och flertalet kom från USA, Canada och England, som nu jobbar och bor i Sverige. En härligt mysig lokal, som är perfekt för stand-up. Jag fick upp en bra stämning i lokalen på med hjälp av roligt publiksnack. Flera ville vara delaktiga och det underlättar.
Kvällens huvudnummer var Steven Fletcher från USA som uppträtt sen 1985. Ett proffs som verkligen levererade och publiken vek sig av skratt om allt från fortkörningsböter i Sverige till storleken på Snickers. Noterade även att Brian Jordan gjorde en stark debut.

Inga kommentarer: