torsdag 24 februari 2011

2011-02-23, Dockan comedy, En Nypa Salt, Malmö

Dockan comedy arrangerade igår fjärde kvällen för säsongen. Det var cirka 60 personer i publiken. Flera komiker slöt upp innan och käkade en fenomenal fläsksida med surkål och snackade lite inför de som komma skulle.

Första akten var bra, men komikerna fick inte riktigt så bra betalt som de förtjänade. Publiken hade kul, men de lät inte så mycket.

Jag körde en ”tia” som andra komiker i andra akten. Tanken var att jag skulle testa lite nya skämt. Det blev ett. Jag märkte snabbt att köra mycket nytt inte skulle ge de svar jag ville ha. Jag öste på med mycket energi och körde mest publiksnack. Jag fick direkt bra betalt och de flöt på. Det satt som den berömda smäcken. Jag fick in en norrman som var ute med två damer, ett tjejgäng från Svedala, några purfärska föräldrar, samt några trendiga kids i showen. Helt klart en av mina bästa gig på Dockan.

Denna kväll fick vi även se Lina Lindeberth, Tomas Högblom, Robin Paulsson, Svante Karlsson, Gertrud Johnsson, Anders Löfberg och Malin Nanhed.

Inga kommentarer: