torsdag 2 april 2009

2009-04-01, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Det var minst sagt fullt intill bristningsgränsen igår på Dockan Comedy. Mellan tummen och pekfingret var det 100-120 personer i publiken. Sverige-Serbien på TV8 lockade inte mycket folk…eller de bara supersugna att se Stand-up Comedy. Det var en hel del nya ansikten i publiken. Fler och fler upptäcker Dockan Comedy. Kul!

Inledningsvis var det lite pratigt i publiken, men Mats Andersson som var kvällens konferencier fick tyst på dem på ett snyggt sätt. Första halvan på Dockan brukar vara lite avvaktande; många nya som inte varit på stand-up innan och i värsta fall en del som fortfarande äter. Vem skrattar med en Parisare i gommen? Igår var inget undantag.

Jag var förste komiker ut och hade planerat att testa lite nytt, men så blev det inte… Fem minuter var det som gällde. Jag inledde med lite ekonomiskämt, men inga ”riktiga” ekonomer i publiken och ett helt sällskap teknologer. Man kan inte få allt;) De fick sig dock en och annan känga. Publiken var på och skrattade, men jag fick inte ut allt det jag hade önskat. Det var inte riktigt läge för att ”testa nytt”, så det blev några beprövade kort. Den som spar han har…En OK insats, men inte super.

Lite kul var att en Kalmarit kom fram och snackade med mig i pausen. Jag kände igen ansiktet och det visade sig att vi hade vuxit upp fyra stora bassänglängder ifrån varandra. Världen är liten.

Igår skrattade jag mycket åt Tomas Högblom som briljerade som avslutare i första akten. Energifullt och aktuellt. Anna Swane hade visst inte kört på två månader, men det märktes inte alls. Hon var säkerheten själv på scenen. Lite som MFFs backlinje fast tvärtom. Kvällen bjöd även på en stark debutant i form av Victor Håkansson. Övriga på scen denna kväll var Manon Hedenborg, Björn Tennfors, Niklas Larsson, Cecilia Ramstedt och Mackan Andersson.

Nästa vecka kommer ett nytt gäng färska komiker till Dockan. Be there…

Inga kommentarer: