torsdag 16 april 2009

2009-04-15, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var jag konferencier på Dockan. Det var mycket publik. 70 personer sa jag från scen, men en gråhårig man gastade 100 personer. ”Ja med moms” svara jag. Är man ekonom så är man. Kvällen öppnades upp med lite aktuella skämt och mycket publiksnack. Flera ville snacka, vilket alltid (oftast) är kul. Det blev det. I första akten brukar publiken vara mycket lyssnande och låter kanske inte så mycket som flera komiker är vana vid. Igår var inget undantag.

Första komiker ut var Johan Sköld som fick slita och det gjorde han bra. Undan för undan fick han med sig publiken. Kvällens största jubel fick utan konkurrens debutanten Conny Hansson från Landskrona. Hela staden var med honom på Elephanten, eller i varje fall 15 ditresta fans. Jag har aldrig varit med om någon som lyfts fram så under ett gig. Det var som att vara i klacken på MFF. Det var en mycket lyckad debut. Conny ses nästa vecka på Garva på Harrys i Malmö. Sen avslutade Jesper Rönndahl kvällen med flera roliga spaningar.

På väg ut från Elephanten stoppas jag av tre killar, men det kan ha varit fyra. Mineralvatten kan påverka minnet;) De vill tacka för en bra show. Kul! Sånt värmer. De kommer varje gång, sk stammisar. De är med i Dockan Comedy på facebook. Skönt då behöver jag inte bjuda på öl skojar jag. Med ett leende på läpparna och lätta steg går jag ut i den ljumma april-natten (läs snålblåsten). Dockan och Fredriksskans i Kalmar är nog Sveriges största blåshål, men de står även för bra underhållning så det kan man stå ut med.

Övriga på scen denna kväll var Alexander Nebrelius, Hippie-Rune, Maggie Nilsson, Mattias Olsson och Ludde Samuelsson.

22 april kör vi igen och då blir det nya fräscha komiker. Kom och upplev stand-up live på Elephanten och Dockan Comedy!!!

Inga kommentarer: