torsdag 9 april 2009

2009-04-08, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Det är påsktider och visst märktes det igår på Dockan… fullt med kycklingar. Kanske inte, men det var ”bara” cirka 70 personer i publiken som bjöds på en riktigt kul kväll.

Jag var konferencier och öppnade med skämt om MFF, glasnudlar och vårens höjdpunkt, deklarationen. Skratt och applåder! Det brukar vara svårflörtat i början, men igår var publiken direkt på hugget. Folk från Göteborg, Piteå, Irland och inte minst Kalmar var på Dockan igår. Alla hittar dit nu. Jag kände att jag var mer energisk och improviserade en hel del. Precis som det ska vara. Efter att ha värmt i 10 minuter är det dags för första komiker, Joe Eagan. Kanadensaren gick verkligen hem hos publiken med charmig stil och roliga språkförvecklingar. Sen Jacob Stålhammar, som gör sin bästa insats hittills på Dockan. Första akten avslutas mycket bra av Erik Börén. Paus.

Efter en något lång första akt kör jag snabbt igång andra halvlek. Jag märker genast att ett gäng killar längst fram är lite väl snackiga och bland dessa finns Dockan Comedy’s första häcklare. Nils Lind sätter åt honom snyggt gång på gång och publiken jublar. Kvällen avslutas av Kristoffer Svensson, som testar en hel del nytt och bjuder på flera roliga spaningar.

Övriga på scen denna kväll var Evelyn Mok, Malena Rosengren, Ulle Bååth och Anneli Abrahamsson.

Nästa onsdag bjuder vi på en ny uppställning komiker. Kom till Dockan!

Inga kommentarer: