fredag 17 april 2009

2009-04-16, MACK, Moomsteatern, Malmö

Malmö Comedy Klubb (MACK) firar 10 år 2009 och igår hölls den första jubileumsföreställningen på Moomsteatern (fd Södra Teatern) i Malmö. Kvällens huvudnummer var Anna-Lena Brundin. Nästan utsålt och det var cirka 180 personer i publiken. Stor scen, starkt ljus och långt till publiken är normalt inte min favorit. Jag vill ha dem tätt intill. Men igår njöt jag i fulla drag. Jag körde fem minuter i första halvlek och fick direkt bra respons på mina småbarnsföräldrar-skämt. Och det var väl i stort sätt det jag tog upp. Den senaste tiden har jag mest kört konferencier så det var extra kul att köra igår. Jag är helt nöjd med gårdagens insats även om jag kände mig lite stressad över tiden då man snabbt vill över tills nästa skämt och publiksnackandet får skäras ned på.

Det var en riktigt kul kväll igår och det var en massa komiker som körde. Publiken fick verkligen valuta för pengarna, med två timmars Stand-up underhållning.

Nästa vecka, 23/4 kör MACK på La Couronne igen och då kommer Pontus Enhörning!

Inga kommentarer: