torsdag 23 april 2009

2009-04-22, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö


Magnolian blommar i Lund och det är vår. det slog mig att ikväll kommer det kanske inte så mycket folk till Dockan Comedy. Icke, det var fullt till bristningsgränsen. Thomas fick det till 100 personer. Så har det sett ut nästan varje gång under vårsäsongen. Det är vi oerhört nöjda med.

Igår var en kväll där allt flöt från början till slut. Publiken var med direkt. De hade kommit för att se Stand-up i första hand och inte för att äta smörrebröd. Även om de är väldigt goda. Parisarna är inte dumma de heller. Det var mycket starka insatser av samtliga komiker igår. En laginsats helt enkelt som Henke Larsson hade sagt. Rutinerade Eric Löwenthal avslutade kvällen mästerligt. Det är svårt att jämföra kvällar, men vet i tusan om någon fått bättre respons än vad han fick igår.

Jag körde fem minuter i andra halvlek. Min inledning med två snabba barnskämt högg direkt och sen körde jag vidare på den vågen. Jag hade bestämt mig innan att skippa publiksnacket. Det blev inte så, jag vävde in några killar snyggt i några rutiner. Mer var det inte, men väldigt roligt blev det.Ungefär hälften var nya skämt igår och jag fick bra betalt för dem. Lite puts kanske, men det är finlir. Det var helt klart min bästa insats på Dockan Comedy. Extra kul att få positiv feedback av några stammisar som följt en ett tag och sett en utvecklas.

Övriga på scen denna kväll var Calle Rydén, Mats Andersson, Agneta Henriksson, Biggan Lowén, Thomas Andersson, Andreas Kindstrand och Elina de Rietz.


Nya komiker kommer 29/4 till Dockan Comedy på Elephanten!



Inga kommentarer: