måndag 7 december 2009

2009-12-06, Julrundan, Lomma

I helgen arrangerade Lomma Event Julrundan i Lomma. På söndagen var det traditionsenlig julmarknad med dans kring granen, marknadsstånd, levande julkrubba, ridande luciatåg, scener med uppträdanden och mycket mycket mer. Ett späckat schema med andra ord. Tusentals besökare hade tagit sig ut ur stugorna för att gå på Julrundan.

Jag var konferencier på Saloon.nu scenen på Strandvägen. Till min hjälp hade jag ljudtekniker Max. Det började kl 11.00 med invigningstal och slutade med prisutdelning i en guitar hero tävling kl 16.30. Där i mellan fick vi bland annat se och höra Pontus 11 år sjunga flera egna låtar, de coola kidsen i Red Eye spela ösig rock, samt vara med om ett och annat godisregn.

Igår var det riktigt skånsk vinter, fast utan regn, dvs rått och kallt. Riktigt kyligt att stå ute i åtta timmar. Huvudsaken är att man håller sig torr om fötterna. Det gjorde jag. Sen fanns det som tur var glögg och pepparkakor att värma sig med. Och konferencierandet gick bra, trots en del sista-minuten förändringar på grund av sjukdom.

På kvällen blev det tackmiddag på Blå Caféet. En trevlig avrundning på helgen. Där jag träffade en kusin till min mor visade det sig. Världen är liten.

Nedan bild på Ladies with an attitude från Landskrona





Bild nedan på Red Eye från Lomma



Inga kommentarer: