torsdag 3 december 2009

2009-12-02, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

I går var de näst sista kvällen för säsongen på Dockan Comedy. Jag tror det var runt 80 personer i publiken. Jag hann aldrig kontrollräkna.

Jag var första komiker ut och körde en "sjua". Jag inledde med några säkra kort, men det var främst nya skämt som testades, cirka 80/20 nytt Vs beprövat. Det mesta funkade helt OK. Lite finputs behövs nog dock. En rutin om Kakelmannen skrattade en tjej hysteriskt åt, så jag fick låta henne skratta färdigt. Det var mest hon som gillade det skämtet, men det blev en kul grej i sig. Sen kunde jag inte låta bli publiksnack, främst med en sjuksyrra och en man i Excelskjorta. Fick en hel del skratt på det. Sen tack och bock. Jag var tvungen att sticka direkt för nästa gig på Wisecracker's i Lund.

Inga kommentarer: