söndag 20 december 2009

2009-12-19, SIMAB, Malmö Museum, Malmö

Igår uppträdde jag på Sotnings- och ventilationsföretaget SIMABs julfest nere i ett källarvalv på Malmö Museum. Jag fick hoppa in då en kollega fått förhinder. Tack för förtroendet Teresa.

Det var cirka 50 personer i publiken som utgjordes av anställda med respektive. Det var dukat två långbord där jag skulle stå i ena kortändan. Kanske inte en drömlokal för stå-upp, var min första tanke.

Jag fick en ”påa” om att jag hejade på Kalmar FF varpå publiken unisont buade, fast på ett hjärtligt sätt. Jag inledde med att skoja med VD:n och att han skulle vara snål och jag fick hugg direkt. Publiken var på och vek sig av skratt när jag gav störste konkurrenten en känga. Det visade sig vara ett mycket glatt gäng och där det var högt i taket. Jag hade fått extremt träffsäker information främst om chefer. Skorstensfejaren som var tvungen att dubbelkolla allt med frugan, den bloggande marknadskillen, den säkerhetsmedvetne ingenjören, facebookande ekonomen och killen med superkoll på mode och många andra blev delaktiga showen. Det blev mycket personligt med hög här-och-nu faktor. Jag improviserade en hel del och fick till roliga återkopplingar. Jag trivdes och det syntes säkert.

Efter 35 minuter tackade jag för mig och fick härlig och långa applåder. ”En gång till” skanderade flera och jag tog några klunkar mineralvatten och körde 5 minuter ytterligare. Detta var helt klart ett av årets roligaste gig.

1 kommentar:

Richard sa...

Instämmer i allt. Eric var suverän. Mycket kul och uppskattat.