måndag 30 november 2009

2009-11-28, 100-års kalas, the Vision, Malmö

Lördagens uppdrag var att underhålla innan kaffet på ett 100 års-kalas i Malmö. Det hade varit fördrink och tre-rätters middag innan. Jag tror jag gick på strax innan kl 22.00.

Det var cirka 60-talet personer i publiken, främst släkt, vänner och affärsbekanta. Blandade åldrar men kanske en viss tonvikt på män 50+. Flertalet hade inte varit på stand-up comedy. Det märktes, då de var artiga och lyssnande. Men de hade roligt det syntes och jag fick varma applåder när jag tackade för mig.

Han fyllde 60 år och hon fyllde 40 år. Jag undrade om det var 80 år och 20 år de fyllde. Folk skrattade gott. Eller var det skadeglatt? Sen drev jag med konkurrenterna, vilket alltid är lika uppskattat. Jag hade fått bra bakgrundsinformation, men tyvärr ville inte så många ha en dialog med mig. Det var lite reserverat på sina håll. En konsthandlare som bott i Kalmar ville dock mer än gärna lägga sig i. Han fick dock lagom utrymme. En pärla blev ett snack med ryss, främst kring melodifestivalen och dryckesvanor. Sen fortsatte jag att prata engelska med en man från Säffle. Det blev väldigt kul. Det hade kanske funnits mer att dra i publiksnacket. Där önskar jag att jag kunnat ta på mig stora ”improvisationshatten” .

Inga kommentarer: