söndag 1 november 2009

2009-10-31, Lundaekonomernas årsbal, AF-borgen, Lund



Igår höll Lundaekonomerna sin årliga bal i AF-borgen, där jag var en av kvällens underhållningsinslag.

Jag inledde med att driva med Handels och fick bra respons. Sen Lite klockrena skämt om att bo i korridor. Jag blev förvånad att det inte var fler nationalekonomer i publiken. Det var faktiskt fler som var från Uppsala . Användandet av Ceteris Paribus togs förstås upp. Blev även lite publiksnack, men kanske mindre än vanligt, främst med en av kvällens toastmasters. Kul med en företagsekonom som bjuder på sig själv. Fick även lite små-häckling här och var. Alla håller inte på Elfsborg i Lund. Jag redde ut det snyggt och fick bra med skratt. Bland de 204 gästerna var det lite reserverat på sina håll och då huvudsakligen hos de äldre herrarna. Jag var lugn och körde på. Gjorde min grej och gjorde det bra. Efter 20 minuter gick jag av till varma applåder.

Ett stort tack till Eva-Lotta för proffsigt skött kontakt hela vägen.

Inga kommentarer: