söndag 1 november 2009

2009-11-01, Wisecracker's, Fagans, Malmö

Sitter och är fortfarande smått euforisk efter det som hände på Fagans för några timmar sen. Jag körde på engelska för första gången! Jag var ganska tveksam innan och mycket av mitt material är med referenser som krävs att köra på svenska. Jag plockade ut de jag kunde och översatte två timmar innan giget. Planering…

Jag öppnade med att driva med Smålänningar och fick de 90 personerna i lokalen på kroken. Lycka! Publiksnacket funkade på engeska åxå. Jag var rädd för att säga något dumt, men jag fick till några fina kängor åt några amerikaner och australiensare med glimten i ögat. Det funkade riktigt bra för mig. Jag hade mycket energi och kände mig avslappnad. Publiken gillade mig och jag dem. Det var ett riktigt roligt gig! En sån kick! Wisecracker’s kommer jag gärna tillbaka till.

Inga kommentarer: