torsdag 26 november 2009

2009-11-25, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var det Dockan Comedy kväll på Elephanten. Det var lite glesare i lokalen än vanligt. En kompis som räknade fick det till runt 60 personer strax innan showtime. Tack vare bra möblering kändes inramningen tajt.

Jag var kvällens konferencier och inledde med lite tidningsskämt med varierat resultat. Artikeln om säregnast namn som Bill-Roger flög många över huvudet. Kanske gillade många Dansbandskampen? Jag hämtade dock hem det rejält med bra publiksnack. En polis och ett gäng som var på släktträff bjöd på sig själva och blev roliga återkommande inslag. Jag improviserade en hel del och kände mig rapp i käften. Jag fick igång publiken ordentligt tycker jag.

Första halvlek kan vara lite svår på Dockan, men igår var det icke så. Mats Andersson och Pierre Mattisson som var första komiker ut (var för sig förstås) fick snabbt bra respons. Publiken gav tillbaka med skratt och applåder. Vi fick även se Martin Andersson, som har en annorlunda och rolig stil. Jag vill veta mer om honom. Igår fick jag det. Akten avslutades mycket bra av Biggan Lowén. Sen paus.

Andra halvlek gick inte av för hackor den heller, där Elin Nordén avslutade och knöt ihop säcken på ett bra sätt med bland annat roligt publiksnack. Jag noterade även att Ludvig Samuelsson och Johannes Finnlaugsson var lite publikfavoriter.
Övriga på scen igår var: Sebastian Wilgotsson, Thomas Andersson, Roland Klasson och Pia Goldschmidt.

Nya komiker nästa vecka. Boka bord i tid för bra platser.

Inga kommentarer: