torsdag 19 november 2009

2009-11-19, Malmö Comedy Klubb, La Couronne, Malmö

Ikväll var jag på MACK nere på La Couronne och uppträdde. Som så ofta förr var det knökfullt, dvs cirka 100 personer i publiken. Det var härlig stämning i lokalen från första till sista minut. Den där härliga MACK-publiken var där.

Jag var första komiker ut och körde en sjua. Det blev bara säkra kort, och sen kryddade jag med publiksnack med några äldre damer. Där en mogen dam ville få mycket utrymme. Jag släppte i rätt läge. Innan dessa körde jag ”Höllvikenfruar” på dem och det blev nästan lika kul som i just Höllviken i fredags. Jag hade väldigt kul och det syntes säkert.

Det var en mycket lyckad kväll med bra insatser av komikerna. Extra kul att få se Anders Celin, som jag aldrig sett förut. Annorlunda och väldigt roligt. Lennie Normann var kvällens huvudnummer och levererade förstås. Därtill uppträdde Teresa Tönisberg, Björn Tennfors och Mats Andersson (Konferencier/MC).

Det kom fram några damer och herrar till mig när jag var uppe och fixade med mineralvattnet i restaurangen. De tackade för senast. Jaha sa jag frågande. Det visade sig att de jobbade på Lantmäteriet i Malmö. Ibland är världen liten.

Inga kommentarer: