lördag 7 november 2009

2009-11-07, 100-års fest, Lophtet, Lund

Man och hustru fyllde tillsammans 100 år och hade samlat släkt och vänner till fest på Lophtet i Lund. Mitt uppdrag var att underhålla mellan buffén och kaffet. När jag tittade in i lokalen hördes ett härligt sorl i lokalen. Det verkade vara ett glatt gäng på cirka 50 till antalet och merparten var i 50-års åldern.

Det blev en hel del publiksnack med bland annat en mogen dam på 92 år och mannen från Höllviken som hade glömt vad han jobbade med, då är det en bra fest. Därtill blev Stockholmare, fotbollsentusiaster och en Kalmarbo invävda i showen. Men ärligt talat Ljungbyholm är inte Kalmar. Lite åldersnack åxå förstås. Var det 30 + 70 de fyllde, skojade jag och hustrun skrattade gott. När jag sen tackade för mig efter 25 minuter fick jag mycket varma applåder. Det var ett roligt gig. Jag noterade att jag hade tajtat till acten och det märktes inte när jag gick över och körde bara material. Därtill släppte jag publiksnacket snabbare än vanligt.

Jag körde hemifrån 20.45 och var hemma igen 21.45. Verkligen skönt att slippa vänta allt för länge. Det uppskattas.

Inga kommentarer: