torsdag 12 november 2009

2009-11-11, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var det ånyo Dockan Comedy kväll och som vanligt var det runt de hundra i publiken. Jag var konferencier och presenterade de tio komikerna.

Inledningsvis var det lite snackigt, men efter någon minut fick jag fullt fokus. Klart folk ska beställa öl och hinna sätta sig. Jag körde en tidningsgrej om kinderegg, som jag sparat i skämtmappen ett tag. Nä allt är inte purfärskt;). Varför? Det funkade kanon. Därefter kändes det som publiken verkligen var på. Det hördes att de hade kul. Det stärker ju en ännu mer. Det blev en del publiksnack. En äldre man som vill få uppmärksamhet fick det i lagom mängd, några som jobbade med El, och ett gäng Göteborgare vävdes in i showen. Tycker att jag har hittat en balans nu och släpper snacket i rätt lägen. Jag lyckades etablera en härlig stämning i lokalen och jag var nöjd.

Första halvlek kan vara svårflörtat på Dockan. Ofta kan de två första ut på scenen få kämpa. Icke igår. Både Mats Andersson och Maria Thunberg, som jag aldrig sett innan, fick mycket bra respons av publiken. Då vet man det här kommer bli en bra kväll. Det blev kanon, där första akten avslutades av Marcus Johansson, som verkligen charmade publiken.

I andra akten fick vi se och höra Alexander Nebrelius klockrena imitationer. Därtill Ludde Samuelsson som imponerade starkt. Martin Krantz avslutade sen kvällen mycket bra. Sen tackade vi för oss och varvade ned med jordnötter och läsk.

Nya komiker nästa vecka och glöm inte boka bord!

Inga kommentarer: