onsdag 9 november 2011

2011-11-03, MACK, La Couronne, Malmö

I torsdags uppträdde jag på MACK nere i mysiga källaren på LA Couronne. Det var fullsatt som så ofta förr. Konferencier Ludde Samuelsson fick igång publiken bra. Sen följde Lars Taps som bland annat hade ett kul skämt om Grekland.

Jag inledde med lite ekonomskämt och fick hugg i publiksnacket med en ekonom och hennes man som var ingenjör. Därtill ett yngre par bjöd på sig själva. Jag fick även med en gravid kvinna och kunde plantera mina barnskämt snyggt. Så lång gick allt enligt plan. Därefter körde jag ett åldersrelaterat skämt mot ett bord, som visade att de inte tyckte det var lika roligt som övriga publiken. Jag blev lite ställd och kom av mig för någon sekund. En nyttig erfarenhet. Jag bytte riktning och hämtade upp det och avslutade bra.

Första akten syddes ihop av Elin Nordén i strålande stil. Sen en kort paus.I andra inledde Björn Tennfors, som hade en del nytt för mig som var kul. Avslutade gjorde Özz Nûjen på ett fenomenalt sätt. Han imponerade med skönt publiksnack.

Inga kommentarer: