fredag 18 november 2011

2011-11-17, MACK, La Couronne, Malmö

Igår var det stand-up comedy på MACK nere i källaren på LA Couronne. Det var knökfullt och riktigt varmt i lokalen. Jag var konferencier och startade upp med några nya skämt om dejting och SJ. Jag fick bra hugg direkt. Publiken var med från första sekund. Härligt! Jag fick även med några bord längst fram, samt Hyresgästföreningen och Sysav. Jag hörde mig själv säga har ni någon favoritsopa? Enkelt, men väldigt kul. Det viktiga är att man är snabb i tanken. Ett av mina bästa konferenciergig. Det var rejält varm och go stämning i lokalen när jag presenterade första komiker Måns Hägerdal, som debuterade på MACK.

Därefter Måns Nilsson, som hade mång kluriga och roliga funderingar om allt mellan himmel och jord. Första akten avslutade av Göran Ebenhart, som höjde nivån ytterligare några snäpp. Publiken stundtals fick kippa efter andan mellan skratten.

Andra akten inleddes av Mackan, som hade tajta skämt om hur det är att vara synskadad. Kvällen avslutades fenomenalt av Marika Carlsson. Jag skrattade mycket åt skillnaden mellan att hur expediterna jobbar i Stockholm mot i Skåne. En av de bästa kvällarna på MACK den här säsongen var över.

Inga kommentarer: