tisdag 15 november 2011

2011-11-10, Höstfest, Hipp, Malmö

I torsdags arrangerade Malmö Citysamverkan i samarbete med Sydsvenskan en höstfest på Hipp. Det var cirka 180 deltagare som bestod främst av butiker och företag i city. Detta var en mingelfest, där syftet var att mingla och knyta kontakter, kora årets butik, restaurang och café, samt ha det trevligt tillsammans.

Jag var konferecier och guidade gästerna genom ett digert schema. Jag presenterade olika talare, samt artister såsom Operafabriken och Malmö Musikhögskola. Korta intervjuer och blomsterutdelning hölls. Vi fick bland annat veta att det är ont om groupies i operabranschen. Det blev även lite publiksnack och presentation av väsentlig information.

Vidare gjorde jag några roliga intervjuer med de olika vinnarna i de olika kategorierna årets butik, årets restuarang och årets café. Ett prestigefullt pris. Årets restaung blev Paddy’s som lite ödmjukt inte trodde att de skulle göras som Zlatan och vinna sitt pris fem år i rad. Vid kl 22.00 var festen slut, men så vitt jag vet fortsatte den på Paddy’s ett bra tag till. Själv gick jag hem och snabbfirade min 36-årsdag. Tack till Karin för ett vänligt bemötande.

Inga kommentarer: