tisdag 2 december 2008

2008-11-26, Slagthuset, Malmö

Slagthuset, Malmö var kvällens andra gig. Jag var på plats i god tid och hann repa lite mer. Dock började jag känna mig lite skum i magen. Det var rödspättan som gjorde sig påmind. Stressigt på jobbet… ta en …?

Det kan ha varit cirka 300 personer i publiken. Jag kontrollräknade aldrig. De flesta verkade vara ”ute med jobbet”. Ljudvolymen var hög och kvällens konferencier Teresa Tönisberg fick slita för att få dem tysta. Det fick även jag göra. Jag inledde med lite ekonomisnack, då det satt en kille längst fram som visade sig vara från Småland, var ekonom och hade rutig skjorta. Kan det bli bättre;) Jag körde på som att jag hade alla med mig. De som ville ha roligt skrattade. Lyssningen blev bättre och bättre. När jag sen talade väldigt tyst och monotont i en rutin fick jag ännu fleras uppmärksamhet. Det var en utmaning, kämpigt, men jag tappade inte sugen.

Sen var det dags för Thomas Petersson. Jag hann tyvärr inte se så mycket, men han skämtade om Kalmar FF:s SM-guld.

Inga kommentarer: