lördag 6 december 2008

2008-12-04, MACK, Malmö

I torsdags var det näst sista comedy-kvällen för säsongen för MACK nere i källaren på La Couronne. Det var nästintill fullsatt som det brukar vara på Sveriges bästa stå-upp klubb.

Mats Andersson var kvällens konferencier och han presenterade första komiker Niclas Larssson. Kul att se honom det var ett tag sen. Därefter norrmannen Ove Haugen. Jag hörde tyvärr inte så mycket, då jag repade inne i kulverterna backstage, men jag uppfattade att publiken skrattade gott. Paus

Jag körde 7 minuter i början av andra halvlek och testade främst hyffsade nya skämt på barntemat. De börja sitta bra nu och jag hade publiken med mig från början. Det blev även lite kort publiksnack med en småbarnsförälder och en dam från Landskorna. Det kunde blivit mer, jag borde tagit in någon look-alike i publiken, men det gäller att kunna hålla tiden åxå. Sen följde Niclas Christoffer och Elin Nordén som avslutade tillsammans med en rolig sång.

Inga kommentarer: