torsdag 18 december 2008

2008-12-17, Oslipat, Tangopalatset, Malmö

Igår var jag och uppträdde på Oslipat som numera huserar på Tangopalatset på Amiralsgatan. En mysig lokal, med scenen nära publiken precis som det ska vara.

Jag körde 10 minuter som två i första halvlek. Jag inledde med att skoja om Norge och oljan, då norrmannen Jörund Larsen uppträdde innan mig. Det tyckte publiken var kul. I annonseringen hade jag presenterats som ”Ekonomen som är expert på att bli kompis med publiken”. Jag drog in en singeltjej och en småbarnsförälder snyggt i showen. Kanske var jag lite hård mot den förra, fast med glimten i ögat. I övrigt blev det blev 60/40 nya skämt mot gammalt beprövat. De flesta funkade mycket bra och det var en helt ok säsongsavslutning för min del. Nu blir det lite jullov och skriva lite nya skämt.

Övriga på scen denna kväll var Anna Swane, Aron Flam, Fritte Fritzon, Marcus Johansson, Cecilia von Strokirch och Simon Svensson.

Inga kommentarer: