söndag 14 december 2008

2008-12-11, Varbergs Lasarett, Solviken, Varberg

I torsdags uppträdde jag för stödfunktioner för Varbergs Lasaretts julfest på restaurang Solviken. Det blev en del felkörningar i city innan jag hittade rätt. Jag han stärka mig med mineralvatten innan det var dags. Jag var kvällens överraskning mellan ris á la Malta och kaffet.

Inledningsvis blev det lite lokala skämt och om konkurrenten Länssjukhuset Halmstad. Publiken jublade. Akuten i Malmö fick sig också en känga. Skadeglädje är den enda sanna glädjen eller hur är det? Foppatofflan kontra Birkenstock, VRE-vrius, budgetfrågor, linneskåpet, cityakuten, kvaliteten i vården och flera andra ämnen i branschen behandlades. Några chefer grillades också, men det var ganska lugnt då personalen redan hade skämtat med dem tidigare under kvällen. Samlingen visade sig vara mycket glad och jag konstaterade att ska jag bli sjuk så ska jag minsann bli sjuk i Varberg.

Efteråt blev det både kall och varm jultallrik. Och kaffe, behövligt inför den stundande bilresan hem. Därefter fick jag presentera hemliga bandet SIV Angels som bestod av julfestkommittén. De drog av tre härliga rocklåtar och kollegorna samt jag var mäkta imponerade. Sen fick jag åter komma upp på scenen och fick en fin blomsterkvast.

Det blev en lugn resa hem då det fryst på. Jag var hemma 01.10. Alice var klarvaken och jag somnade 02,30. Imorgon ny långkörning till Jönköping…

Tack till Nicklas för trevligt bemötande!

Inga kommentarer: