onsdag 12 augusti 2009

2009-08-12, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Knökfullt, härligt varmt och hur kul som helst. En finsk bastu? Nej, det är Dockan Comedy en onsdag i augusti. Det är svårt att jämföra kvällar, men Martin Svensson avslutning igår var en av de bästa vi haft. Vilken energi. Publiken fullkomligt tjöt av skratt. Han går av till supervarma applåder. Och då riktar Martin publikens applåder till Mats, Thomas och jag som driver Dockan Comedy. Sånt värmer.

Jag var konferencier och inledde med lite snack om semester och bröllop. Lite trögare i början än vanligt, men publiken var på. Flera var på Dockan för första gången och de var inte rädda för att bli del av showen.

En äldre man skojade jag rätt bra med. Kanske att han blev kissnödig efter andra komikern och irrade ut sig i lokalen intill och lyckades sätta igång ett larm. En straffspark…En yngre kille i yvig man blev åxå grillad, samt en rolig dansk tant, förlåt dam. Det blev en hel del roligt publiksnack. Jag har kört konferencier en handfull gånger sommar, så det sitter mer och mer. När jag presenterade Thomas Andersson som förste man var det en härlig stämning i lokalen, med ett stänk av avvaktan.

Niclas Christoffer avslutade första akten och sa att det var länge sen han körde senaste. Det märktes inte. Han gick verkligen hem hos publiken. Jag missade tyvärr några komiker i början, men noterade att Marie Christensen gjorde en mycket stark debut.

Övriga på scen denna kväll: Rebecca Elg, Sven Nilsson, Malin Persson, Lars Taps, Per Rydqvist och Mackan Andersson.

Nedan en fusklapp över kvällens körordning. Ett under att jag kan tyda det själv...

Inga kommentarer: