torsdag 27 augusti 2009

2009-08-26, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var det säsongsavslutning på Dockan Comedy. Det var den nionde kvällen och tyvärr inte så knökat med folk som det varit de sju första kvällarna . Det var ändå nära 100 personer i publik, vilket drar ner snittet, men vi är supernöjda med sommarsäsongen.

Jag var konferencier och påpekade flera gånger att vi drar igång höstsäsongen 30/9. Nu kan väl ingen missa det. Dessutom blev det flera nya e-postadresser till nyhetsbrevet. Kul.
Det blev en del publiksnack inledningsvis och det mesta föll väl ut, även om det bitvis var lite tysta och reserverad. Svårjobbat. Jag ville nog ha fått upp det några snäpp till, men de var ändå en bra stämning i lokalen när Mats Andersson klev upp på scen och gav kvällen en bra start. Noterade att under första akten var flera sent upp på scenen så applåden hann dö ut. Tråkigt att börja till tystnad. Men det rättades snabbt till med kortare ansats Vi flyttade fram märket. Det har blivit mcyket friidrotts-VM...

I pausen snackade jag med vad jag förstod var några stammisar och fick beröm för min insats som konferencier. Det är ju alltid kul, men de tyckte att jag borde kanske pröva att uppträda som komiker också? Vad svarar man på det?

I andra skojade jag en del med ett gäng bibliotekarier. De var kanske inte de mest pratsamma, det var väl mest vana att hyscha folk. Inga tips på lättlästa böcker blev det heller. Kul blev det ändå. Sen fick vi se Sebastian Wilgotsson som körde sitt tredje gig och blott 16 år gammal. Imponerande. Därtill hoppade Niklas Larsson in med kort varsel och gjorde bra ifrån sig. Kvällen syddes ihop av den alltid lika stabile Martin Svensson.

Efteråt blev det lite snabb utvärdering. Och nog har vi gjort Malmö lite roligare under onsdagskvällarna i sommar. Lite blygsamt. Nu tar vi en välförtjänt paus och är tillbaka 30/9. Och boka bord i tid…

Övriga på scen denna kväll: Riku Koponen, Tutti Blixt, Roland Klasson, Marja Nyberg, Pierre Mathisson och Robert Larsson.

Nedan innan vi släckte lyset, men vi är tillbaka igen 30/9…

Inga kommentarer: