fredag 21 augusti 2009

2009-08-20, Malmöfestivalen, Oasen, Malmö

Igår bjöd MACK på stand-up show på Malmöfestivalen. Jag hittade först inte dit. Vet inte hur man kan missa Gustav Adolfs torg? När jag kom fram så var det magdans på scen innan. Nä det var ingen MACK-are som testade ljudet;). Förutsättningarna verkade inte vara de bästa. Det blåste mycket, det var lite bord nära scenen och höga ljud hördes från övriga festivalområden. Svårt läge. Efter lite ommöblering och när ljudet äntligen fixades efter kvart blev det hur härlig inramning som helst.

Det var fullsatt på de båda uteserveringarna, vilket innebär cirka 200 personer. Många lyssnade även utanför. Publiken var verkligen på hugget från minut ett och ville ha roligt och det fick dem. Ett dussintal komiker uppträdde och det bjöds på nästan två timmars stand-up non-stop. Aningen svårare för de som körde under sista halvan, men det var nog ändå klokt att skippa pausen.

Jag körde en femma som fjärde komiker. Det blev säkra kort och jag fick bra respons tycker jag. Jag kände mig kanske lite stressad. Inget publiksnack alls, vilket kändes lite kliniskt. Vill inte riskera att dra över.

Efteråt kalasades det på Bratwurst med saurkraut. Riktigt gott. Det äter jag allt för sällan. Kul att flera komiker stannade kvar och varvade ned med lite eftersnack.

Inga kommentarer: